Pracuje jako trener personalny w mieście Warszawa od 2013 roku. W trakcie mojej pracy dostaje wiele pytań na temat zdrowego odżywiania, diety czy suplementów. Jedno pytania pojawia bardzo często- „z czym pić białko”? Dlatego w tym artykule postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Z czym pić białko? Czym jest odżywka białkowa wyjaśnia trener personalny

Zanim odpowiem na pytania z czym pić białko wyjaśnijmy sobie czym jest odżywka białkowa. Przez niektórych uznawana wręcz za eliksir odżywka białkowa to nic innego jak jak produkt który uzupełnia naszą dietę w białko a jej sposób oddziaływania na nasz organizm jest bardzo podobny jak po zjedzeniu twarogu bądź piersi z kurczaka. Odżywki białkowe większości powstają z mleka, jaj, sera.

Na rynku może spotkać kilka rodzajów odżywki białkowej:

  • WPH – Whey Protein Hydrolisate
    Hydrolizat białek serwatkowych charakteryzujący się najlepszą wchłanialnością. Posiada ok 95% czystego białka
  • WPI – Whey Protein Isolate
    Izolat białek serwatkowych jego przyswajanie i rozpuszczalność umiejscowił bym w połowie tej stawki. Charakteryzuje się wysoką zawartością białka nawet 90% (najczęściej korzystam izolatów gymbeam)
  • WPC – Whey Protein Contentrate
    Koncentrat białek serwatkowych pochodzenia mlecznego. Charakteryzuje się najmniejsza ilością czystego białka – ok 70% oraz średnim czasem wchłaniania.

Więcej informacji o odżywce białkowej można znaleźć w moim artykule najlepsze źródła białka.

Z czym pić białko? Z wodą czy z mlekiem?

Wiele osób zastanawia się z czym pić białko, z wodą czy z mlekiem? Nie ma naukowych dowodów mówiących, że picie mleka utrudnia budowanie sportowej sylwetki. Jest za to więcej teoria mówiących, iż nabiał oraz przetwory wspomagają odchudzanie. Oczywiście konsumowane w odpowiednich ilościach. Wyjątkiem są osoby z nietolerancją cukru w mleku – laktozy. Niestety większość odżywek białkowych dostępnych na rynku (serwetka i kazeina) posiada w składzie laktozę. Połączenie mleka z odżywką białkową może spowodować duże spożycie tego cukru a to może skutkować wzdęciami, gazami bądź biegunką. Dlatego w tym wypadku bezpieczniej jest korzystać z wody zamiast mleka. Alternatywą może być również mleko bez laktozy.

Kolejną wadą mleka jest wysokie stężenie estrogenów. Dzieje się tak ponieważ w chowie przemysłowym krowy dojone są również w trzecim trymestrze ciąży. To nie oznacza, że mleko jest niedopuszczalne do spożycia lecz przy częstym jego piciu organizm narażony jest na jego negatywne konsekwencje.

Z czym pić białko? Zalety mleka według trenera personalnego

Mleko ma także wiele zalet. To przede wszystkim źródło

  • Białka
  • Cynku
  • Wapnia
  • Witamin z grupy B
  • Witamin z grupy D (tłuste)
  • Kwasu linolowego

Pisząc o zaletach mleka nie możemy zapomnieć o jego walorach smakowych. To przede wszystkim dzięki temu sięgamy po mleko. Mleko w połączeniu z odżywką białkową daje pełniejszy smak.

Białko jak dobrze wiemy używane jest w sytuacji gdy nie jesteśmy w stanie zaspokoić naszego zapotrzebowania na proteiny z naturalnych produktów. Kiedy najlepiej pić białko? Przeczytasz tutaj.

Z czym pić białko? Podsumowanie

Jeśli nie jesteśmy w grupie osób z hipolaktazją, a lub całkowitą nietolerancją laktozy mleka możemy bez przeszkód pić białko z mlekiem. Uczulenie bądź całkowita nietolerancja eliminuje nas z łączenia odżywki białkowej z mlekiem ponieważ takie spożycie będzie skutkować negatywnymi skutkami układu pokarmowego. Nie wiesz czy masz nietolerancje laktozy? Koniecznie przeczytaj mój tekst na ten temat. Jeśli wybierzemy mleko pamiętać należy by nie przesadzać z jego ilością.

Zainteresował Cię artykuł „z czym pić białko”? Koniecznie zajrzyj na mojego bloga bądź facebooka znajdziesz tam:

Koniecznie sprawdź również moje media społecznościowe:

Przypominam, że pracuje jako trener personalny w mieście Warszawa. Treningi personalne w cenie 120 zł prowadzę w studiu treningu personalnego Centrum treningu. Na zajęcia zapraszam osoby z okolic:

  • Łomianki
  • Warszawa Bielany
  • Młociny
  • Warszawa Żoliborz
  • Chomiczówka
  • Warszawa Targówek

Twój trener personalny Michał