Pracując jako trener personalny bardzo dużą uwagę zwracam na plany treningowe. Każdy trening personalny z podopiecznym mam odpowiednio zaplanowany, ilość ćwiczeń, serii powtórzeń oraz ciężary. Plany treningowe są bardzo ważne w mojej pracy- to wręcz fundament. Dziś chciałbym przedstawić kolejny plan treningowy z którego bardzo często korzystam zarówno podczas treningów personalnych z podopiecznymi jak i osobiście – trening HSS 100.

Trening HSS 100. Podstawowe założenia

Autorem treningu HSS 100 jest znany trener Christiana Thibaudeau. Plan ten dedykowany jest osobom zaawansowanym któryś szukają innych bodźców by dalej zaskakiwać swój organizm.

Trening HSS 100 bierze swoją nazwę od doboru ćwiczeń. HSS 100 to inaczej Heavy S(uper set) S(pecial technique or special exercise) 100 training. Oznacza to, że pierwsze ćwiczenie na partię jakie wykonujemy będzie wielostawowe. Drugie zaś powinno składać się z serii łączonej ćwiczenia izolowanego z wielostawowym bądź wielostawowego z izolowanym lub też połączeniu trzech ćwiczeń – izolowanego, wielostawowego oraz wielostawowego na koniec.
Special technique or special exercise – czyli specjalne dedykowane ćwiczenie.
100 oznacza ostatnie ćwiczenie izolowane które wykonujemy w jednej serii na 100 powtórzeń.
Lista ćwiczeń wielostawowych rekomendowanych przez autora treningu Prostowniki: martwy ciąg na prostych nogach lub dzień dobry
Plecy: wiosłowanie oburącz w opadzie tułowia lub wiosłowanie hantlami leżąc na ławeczce
Klatka: wycisk sztangi lub hantli pod rożnymi kątami
Barki: Push and Press, wyciskanie żołnierskie, wyciskanie hantli
Bicepsy: uginanie ramion ze sztanga
Triceps: wyciskanie sztangi na wąsko

Trening HSS 100. Rozpiska

Kilka wariantów treningu HSS 100

Trening HSS 100. Podsumowuje trener personalny

Jak widzimy trening HSS 100 nie należy do lekkich. Podczas treningu mięsień poddany jest jest ciężkim ćwiczeniem, serią łączoną jak i serią stu powtórzeń co sprawia, że tylko bardzo doświadczeni adepci treningu siłowego będą w stanie odpowiednio wykonać ten trening oraz go maksymalnie wykorzystać. Regeneracja, odpowiednie żywienie to podstawa ja bym jeszcze do tego dodał dokładne notowanie progresu w dzienniku treningowym. Jak prowadzić dziennik treningowy? Sprawdź tutaj.

Spodobał Ci się artykuł trening HSS 100? Koniecznie sprawdź mojego Facebooka i bloga znajdziesz tam:

Przypominam, że pracuje jako trener personalny w mieście Warszawa. Treningi personalne w cenie 85 zł prowadzę w okolicach:

  • Warszawa Bielany
  • Łomianki
  • Warszawa Żoliborz
  • Młociny
  • Warszawa Bemowo
  • Chomiczówka
  • Warszawa Targówek

Twój trener personalny Michał