Podczas pracy jako trener personalny nie raz tłumacze podopiecznym, że rozciąganie to bardzo ważny element treningu. Najczęściej spotykam się z pytaniem „kiedy się rozciągać?” Ćwiczenia rozciągające niosą za sobą wiele zalet. Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie

Rozciąganie. Kiedy się rozciągać?Czym jest rozciąganie?

Podczas treningu mięsień kurczy się i napręża. Poddany długotrwałemu wysiłkowi staje się krótszy oraz sztywniejszy, zaczyna przeszkadzać sąsiednim mięśniom oraz upośledza cały aparat ruchu.
Spięty mięsień to nieprawidłowy rozkład sił w ciele, słaby przepływ krwi, prowadzi do kontuzji, a także w dłuższej perspektywie do wad postawy.
Nieodzownym elementem moich treningów personalnych z podopiecznymi są ćwiczenia rozciągające, które:

  • zmniejszają ryzyko urazów
  • poprawiają koordynacje całego ciała
  • wpływają pozytywnie na postawę
  • poprawiają przepływ krwi

Rozciąganie. Kiedy się rozciągać?Dla kogo przeznaczone są ćwiczenia rozciągające?

Dzięki mojemu doświadczeniu w pracy jako trener personalny mogę jasno stwierdzić, że ćwiczenia rozciągające są dla każdego.
Lata, które spędziłem prowadząc treningi personalne niezależnie czy to z mężczyznami czy z kobietami pokazały mi, iż nie ma różnicy czy ktoś dopiero zaczyna przygodę z siłownią czy już trenuje kilka lat- tak samo potrzebuje strechingu. Są osoby które mogą potrzebować ich bardziej a do nich należą osoby:

  • prowadzące siedzący tryb życia
  • uskarżające się na ból mięśni i stawów
  • chcące poprawić postawę ciała
  • zawodnicy trenujący sporty siłowe dążący do poprawienia wyników
kiedy się rozciągać?

A więc kiedy się rozciągać?

Przeprowadzając treningi personalne najczęściej z podopiecznymi wykonuje ćwiczenia rozciągające po treningu.
Po treningu nasze ciało jest rozgrzane dzięki czemu lepiej się rozluźnia.
Lekkie ćwiczenia rozciągające mogą być tez elementem rozgrzewki przed wysiłkiem. Jeśli zaś jesteśmy w fazie roztrenowania bez przeszkód możemy rozciągać się w domu.

Rozciąganie. Kiedy się rozciągać?Rozciąganie jako ważny element treningu.

Jak już widzimy ćwiczenia rozciągające możemy przeprowadzać zarówno w domu jak i na siłowni, niezależnie od poziomu zaawansowania. Dobrze wykonywanie niosą za sobą wiele zalet. Pamiętać też trzeba, że rozciąganie tak inne formy treningu nie może być wykonywane za często i zbyt intensywnie.
A jak wygląda poprawna technika ćwiczeń rozciągających? Tego dowiecie się z kolejnych wpisów na blogu oraz podczas wspólnych treningów personalnych.
Jeśli to właśnie ze mną chcesz zmieniać swoją sylwetkę i nawyki żywieniowe zapraszam do kontaktu.

Przypominam, że treningi personalne odbywają się

  • Warszawa Żoliborz
  • Chomiczówka
  • Warszawa Bielany
  • Łomianki
  • Warszawa Bemowo
  • Młociny

Chcesz dowiedzieć się więcej o treningach personalnych? Zapraszam na mojego BLOGA a osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu

Twój trener personalny Michał!